wtorek, 26 stycznia 2010

Obiad po angielsku


STEK Z SOMERSET i TŁUCZONA RZEPA
przepis wypatrzony w Internecie i oczywiście zmodyfikowany po mojemu

składniki:
3 kotlety schabowe z kością
3 jabłka pokrojone w plasterki ze skórką
2 cebule pokrojone w krążki
1/2 szklanki cydru (można zastąpić wytrawnym winem śliwkowym domowej roboty lub sokiem jabłkowym bez cukru)
pieprz, sól, olej do smażenia, łyżka mąki na zasmażkę do sosu
1 duża rzepa
3 ziemniaki
1/2 pęczka zielonej cebulki, sól, masło

wykonanie:
Kotlety obsmażyć z obu strona na patelni, posolić, popieprzyć, ułożyć na blaszce do pieczenia. Na patelnię dać krążki cebuli; w czasie gdy się smażą wyciąć gniazda nasienne z krążków jabłek, które następnie dorzucić do cebuli i zrumienić. Obłożyć kotlety cebulą z jabłkami, podlać cydrem, sokiem lub śliwecznikiem, przykryć folią aluminiową i dać na godzinę do gorącego piekarnika.
Tymczasem ugotować ziemniaki i osobno pokrojoną w kostkę rzepę. Rzepę odcedzić i zmiksować, dodać do tłuczonych ziemniaków wraz z masłem i posiekaną zieloną cebulką.
Kiedy mięso jest już upieczone, wyłożyć na talerze, a na patelni, na której się wcześniej smażyło, zasmażyć łyżkę mąki i rozprowadzić sokiem spod mięsa. Steki i puree polać tym sosem na talerzach.
Nie mogłam się powstrzymać i ponieważ do rzepy i jabłek bardzo pasuje mi smak wędzonki, to posypałam wszystko skwarkami z boczku. Uznałam, że dodatek czegoś bekonopodobnego będzie taki... arcybrytyjski ;D

somerset steak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz