niedziela, 14 marca 2010

W krainie czarów



- Jestem... Jestem małą dziewczynką - powiedziała Alicja z pewnym powątpiewaniem, przypomniawszy sobie ilość przemian, które przeszła tego dnia.
- Rzeczywiście, bardzo prawdopodobna opowiastka! - powiedział Gołąb głosem pełnym największej wzgardy. - Widywałem wiele małych dziewczynek swego czasu, ale ani jednej z szyją taką jak ta! Nie, nie! Jesteś wężem i nie ma celu zaprzeczać. Przypuszczam, że za chwilę powiesz mi, że nigdy nie zjadłaś ani jednego jajka!
- Jadłam jajka, przyznaję - powiedziała Alicja, która była bardzo prawdomównym dzieckiem - ale małe dziewczynki jadają tyle samo jajek, ile węże, jak wiesz.
(Lewis Carroll Przygody Alicji w Krainie Czarów, przełożył Maciej Słomczyński)

JAJKO W GNIAZDKU

składniki:
1 duże, świeże jajko
1 czerstwa bułeczka
cienki plasterek żółtego sera
keczup (niekoniecznie)
zieleninka (niekoniecznie)
sól, pieprz (niekoniecznie)

wykonanie:
1. Nagrzewamy piekarnik do 150 stopni. Włączamy opiekacz.
2. Odcinamy wierzch bułki i wydrążamy wnętrze (okruchy mogą być zużyte do mielonych lub zagęszczenia sosu).
3. Lekko rumienimy bułeczkę pod opiekaczem, wyjmujemy i wbijamy do niej jajko, solimy, pieprzymy, przykrywamy plasterkiem sera i na powrót wkładamy do piekarnika.
4. Kiedy białko jajka się zetnie, co trwa trochę dłużej niż na patelni (sprawdzić przez poruszanie bułką), wyjmujemy, posypujemy siekaną zieloną pietruszką, cebulką lub szczypiorkiem, skrapiamy keczupem i podajemy na talerzyku z łyżeczką do wybrania płynnego żółtka. Mniam!
Przygotowanie większej ilości takich bułek z jajkiem zajmie tylko trochę więcej czasu, więc potrawa może być podana na śniadanie gościom, nawet jeśli nie są ani wężami, ani małymi dziewczynkami.

3 komentarze:

  1. Zrobiłam sobie taka bułkę z jajkiem.
    Pyszne to było.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, mam w zasobach podobny, używając wydrążonej kromki chleba jako foremki, ale ten zdecydowanie lepiej mi się podoba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć! Foremka ze skórki chleba? Dobry pomysł na wykorzystanie skórek pozostałych po wycinaniu różnokształtnych grzanek.

    OdpowiedzUsuń