sobota, 27 marca 2010

Mazurek o smaku adwokata bez pieczenia



składniki:
ok. 10 dkg herbatników maślanych - do wyłożenia foremki (ewentualnie można jednak upiec cienki spód z kruchego ciasta)
1/2 szklanki wody
1 kostka masła
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
2 żółtka umytych i sparzonych jajek
1/2 szklanki adwokata
40 dkg mleka w proszku (niebieskiego)
1 kieliszek wódki
1 paczka dmuchanego ryżu lub 10 dkg pokruszonych herbatników maślanych (niekoniecznie)
polewa czekoladowa i pisaki cukrowe do dekoracji (niekoniecznie)

wykonanie:
1. wykładamy blaszkę folią spożywczą, a następnie herbatnikami (lub pieczemy kruchy spód - wtedy mazurek będzie "solidniejszy")
2. w garnku gotujemy wodę, masło i cukier do rozpuszczenia, dodajemy cukier waniliowy
3. w filiżance mieszamy żółtka z odrobiną gorącego płynu i wlewamy do całości, chwilę mieszamy nie zmniejszając temperatury lecz NIE GOTUJĄC (żółtka mają nie tylko zagęścić masę, ale też dodać jej jajecznego smaku)
4. po przestudzeniu dolewamy adwokata i wódkę, dosypujemy mleko w proszku, dokładnie mieszamy
5. mieszamy masę z pokruszonymi herbatnikami lub ryżem dmuchanym - robiłam taki mazurek pierwszy raz, więc bałam się, że nie zastygnie, jeśli nie dodam czegoś chłonnego, ale jestem pewna, że BEZ ryżu będzie jednak lepszy
6. wykładamy masę na spód (herbatniki) i wyrównujemy
7. po ewentualnym udekorowaniu zostawić do zastygnięcia
8. kroić na bardzo małe kwadraciki - jest bardzo słodki :)

2 komentarze:

  1. skoro nie trzeba go piec
    to ja chętnie zrobię

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwaga! Zapomniałam o żółtkach! Teraz dopisuję!

    Jeszcze mam kilka propozycji takich bez pieczenia :P np. orzechowy wegetariański!

    OdpowiedzUsuń