wtorek, 9 lutego 2010

Pizza proteinowa


Trochę pochopnie zapisałam się na Pizza Day w momencie, kiedy staram się utrzymać dietę z minimalną ilością węglowodanów. Rozkoszowanie się pachnącym drożdżami pszennym ciastem nie wchodzi raczej w grę. Można za to jeść wiele innych pyszności w rozsądnych ilościach. Wymyśliłam więc pizzę, której ciasto nie zawiera mąki i jest dość niskowęglowodanowe. Fani diet protal, MM oraz optymalni mogą taką pizzą uczcić dzisiejszy Dzień Pizzy bez łamania swoich reżimów. Można też pokroić ją na małe kawałeczki i serwować gościom jako przekąskę (karnawałową i nie tylko).


PIZZA PROTEINOWA
składniki:
2 jajka, 2 żółtka, 2 łyżki granulowanego odtłuszczonego mleka w proszku, 2 łyżki otrąb owsianych, 2 łyżki czerwonej soczewicy zmielonej na proszek, masło do smażenia, sos pomidorowy (domowy lub ze słoika), tarty żółty ser i inne dodatki do pizzy.
wykonanie:
Zmiksować jaja, żółtka, proszek mleczny, soczewicowy i otręby. Na niedużej patelni rozgrzać masło i usmażyć placek. Przełożyć go na blaszkę, posmarować sosem pomidorowym, można posypać ziołami i liofilizowanym czosnkiem, ułożyć dowolne dodatki posypując serem, zapiec w piekarniku pod grillem i wcinać!

Ja się przejęłam ideą, żeby wykorzystywać to co się ma w domu, a nie kupować coraz to nowe żarcie i zrobiłam swoją pizzę z pokruszonym rokpolem, papryczkami i kiełbasą. Dobra była!

8 komentarzy:

  1. Oj, do MM to się to nie nadaje - mleko i otręby (węglowodany) do jajek (tłuszcze)... Ja zwykle robię pizzę na mięsie mielonym (tłuszczowa), albo po prostu na dobrym razowym, ale wtedy bez mięsa i sera. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile tam tych węglowodanów w tym mleku i 2 łyżkach otrąb - nie wariujmy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie są zasady diety.:) Twoja jest inna, moja inna.:) Przy MM nawet małe odstępstwa powodują zatrzymanie wagi - bo je się dużo i nie oszczędza na węglowodanach. Tyle tylko, że nie je się ich z tłuszczami. :) Niemniej pizza super. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. soczewica to tez weglowodany glownie
    a pizza fajna

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka pizza to Ci powiem, że i zdrowa jest:)
    No mniam.
    Uwielbiam w pizzach to, że można przyrządzić je na kilkadziesiąt sposobów i nigdy jej nie zepsujemy:)
    Pozdrawiam, boska jest!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznaję, że niewiele wiem o metodzie Montignaca, ale przecież niemożliwe prawie jest takie "czyste" gotowanie. Podano mi kiedyś cieciorkę w sosie pomidorowym mówiąc, ze jest beztłuszczowa, a użyta do niej kostka rosołowa przecież zawiera tłuszcz.
    Nasiona warzyw strączkowych są polecane w dietach proteinowych w niewielkich ilościach, z wyjątkiem diety optymalnej dr. Kwaśniewskiego, która jednak dopuszcza niewielkie ilości cukrów. Dlatego napisałam, że można w MM, ale jeśli nie można to trudno. W zasadzie można tę pizzę zrobić na czystym omlecie, ale co z węglowodanami zawartymi w kiełbasie, w papryce, w żółtym serze?
    Bo zawartość węglowodanów w cieście, które zrobiłam wynosi ok. 2,5 grama (licząc laktozę z mleka, mąkę soczewicową i przyswajalne węglowodany z otrąb owsianych, a przecież można użyć pszennych). Trudno mi to było obliczyć, bo waga nie ruszyła po nasypaniu 2 płaskich łyżek otrąb; to samo z mlekiem - musiałam przemierzyć łyżkami ilość, która mi pozostała w torebkach, więc z konieczności są to raczej szacunkowe obliczenia. Niemniej myślę, że można się tą ilością cukru nie przejmować wcale.
    Ale to moja propozycja. Nie jestem przykładem traktowania jakiejkolwiek diety bardzo na serio ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. WĘGLOWODANY. Tzw. NISKIE węglowodany.
    __PODPOWIEDŹ:
    BH.40.
    MOTTO: INFO o węglowodanach.

    __WYSOKIE węglowodany, to takie, które po spożyciu produktu zawierającego właśnie węglowodany, podnoszą poziom cukru o więcej niż 26% (od 26,01% wzrostu).
    __NISKIE węglowodany; to,
    1. zalecane: wzrost poziomu cukru po spożyciu od 0-13%, lub
    2. dozwolone: wzrost poziomu cukru od 13,01-26,00%.

    Ten POZIOM WZROSTU można sobie łatwo samemu sprawdzić, własnym GLUKOMETREM !!
    Np. odczyt na glukometrze jest/mamy 100 mg/dL na czczo.
    Po spożyciu 50 gram czystej glukozy poziom wzrośnie; o ok. 74% przy odczycie najwyższym (sprawdzamy co 15 minut przez ok. 1,5-2,5 godziny), po spożyciu 50 gram winogron o ok. 12% (ten najwyższy), po ugotowanym ryżu ok. 14-18% (zależy od rodzaju ryżu), po kaszy jaglanej o ok. 17%. Po spożyciu cukru spożywczego też poziom wzrośnie o około 73-74%. Po spożyciu czekolady tzw. min. 70% cacao, poziom cukru wzrośnie o ok. 42%, to jest dużo, ponieważ w takiej czekoladzie jest dużo __WYSOKICH węglowodanów czyli cukru białego lub brązowego.

    Po spożyciu chleba pszenno-żytniego poziom cukru wzrasta UWAGA o ok. 74%, czyli jak przy czystej glukozie.
    To jeden z dramatycznych U J E M N Y C H, przyrodniczych rekordów !!

    I tenże wzrost poziomu cukru po spożyciu, można sobie sprawdzić samemu tj. należy tylko odczyty, wykonywać co 15 minut określając najwyższy poziom wzrostu i jest to łatwe, no ale należy to wykonać OSOBIŚCIE.
    Badanie zaczynamy NA CZCZO, określamy wówczas; POZIOM CUKRU np. 100mg/dL (tj. 5, 5 mmol/L). Następnie zjadamy 50 gram produktu, w którym chcemy określić wzrost poziomu cukru po spożyciu i badamy co 15 minut, określając odczyt najwyższy; może tym najwyższym być 2-gi, a może być 4-ty odczyt. To oczywiście zależy od rodzaju węglowodanów zawartych w zjedzonym przez nas produkcie.

    Takimi badaniami można łatwo i jednoznacznie potwierdzić sobie, tzw. __INDEKS GLIKEMICZNY,
    i zobaczyć ile jest tam błędów.
    P. S. __INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
    IŻ, to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, a; IG, to marketing, obłuda i biznes.

    Zobacz też; GLUKOZA naturalna, wg: IRL KRAKÓW.
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
    __ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/

    Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH
    Roksana SARK, London

    OdpowiedzUsuń
  8. PIWO. Dieta. BŁĘDY Indeksu glikemicznego.
    BH.236.
    MOTTO: Piwo, to oczywistość !!

    WIKIPEDIA.
    Piwo; najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy oraz trzeci po wodzie i herbacie najbardziej popularny napój na świecie. W znaczeniu ogólnym piwo to każdy napój otrzymany w wyniku enzymatycznej hydrolizy skrobi i białek zawartych w ziarnach zbóż i poddany fermentacji alkoholowej. W węższym znaczeniu pod pojęciem piwa rozumie się zawierający alkohol i dwutlenek węgla napój otrzymany w wyniku fermentacji alkoholowej wody, słodu i chmielu przy użyciu wyselekcjonowanych szczepów drożdży.
    Słód używany do produkcji piwa powstaje w procesie słodowania jęczmienia, rzadziej pszenicy lub żyta, który polega na moczeniu ziarna, kiełkowaniu, a następnie wysuszeniu. Efektem zacierania oraz filtracji słodu jest brzeczka, która wraz z chmielem poddawana jest warzeniu czyli gotowaniu, a następnie fermentacji alkoholowej przy użyciu drożdży piwowarskich.

    IRL KRAKÓW.
    Wymieniony wyżej napój ZAWSZE wzbudza kontrowersje, lecz u Nich liczą się wyłącznie badania.
    Zawartość tłuszczu w tym napoju to 0%, czyli od tłuszczu nie utyjemy, bo go nie ma. Węglowodany są, ale jest ich bardzo mało i są to tzw. __NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu czyli wzrost poziomu cukru we krwi po ich spożyciu, nigdy nie przekracza: piwo jasne do 8% wzrostu.
    Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić własnym glukometrem i nie jest to trudne !!
    Problem może wystąpić dopiero w przypadku kumulacji toksyn, tj. gdy wypijamy więcej niż 2,5 litra takiego napoju dziennie. W przeciwnym razie przy mniejszym spożyciu nasze laboratorium (wątroba) radzi sobie neutralizując tę małą ilość toksyn SKUTECZNIE.
    Wobec tego napój ten nie może być ZALECANY, nie musi być ZAKAZANY i dlatego też klasyfikuje się go jako DOZWOLONY. Odnośnie konsumpcji to ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

    PUENTA.
    PIWO, to napój po którym się nie tyje, to OCZYWISTE !!

    Nieprawdy biologiczne oraz puste frazesy o piwie i nie tylko o piwie, rozpowszechniają jedynie SPECE od tzw. Indeksu Glikemicznego, a to dlatego, że nic nie badali, nie znają glukometru, również nie czytali książek ze szkoły podstawowej (biologia 4 klasa) czyli plotą i plotą, wydając książę za książką o tym Indeksie Glikemicznym. Kłamią. OMIŃ !!
    Gołym okiem widać, że Ci SPECJALIŚCI od IG, cynicznie i bezczelnie potwierdzają Nieprawdy BIOLOGICZNE, które sami głoszą OŚMIESZAJĄC się przy tym skutecznie.
    Przecież do Nich nie możesz zadzwonić, bo nie ma gdzie. Nie masz kogo zapytać, o te wpisy w Internecie, dziesiątki sprzecznych ze sobą tabel, dlaczego ? To proste uciekają przed prawdą bo mówią kłamstwa, piszą oszczerstwa i Ich nigdzie nie ma; jednak PROKURATURA zna IP komputerów. Do krakowskiego IRL KRAKÓW, zawsze możesz zadzwonić bo są to żywi, realni naukowcy nie poddani żadnym NAUKOWYM REŻIMOM czyli lekko, łatwo omawiają PRAWDY BIOLOGICZNE, które zbadali. Warto !!

    Zobacz też; NISKIE węglowodany, wg: IRL KRAKÓW.
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
    __ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/

    Adrian MOFFIT, W-wa

    OdpowiedzUsuń